Tuesday, January 18, 2011

Clark Olofsson

Dag 1-5:

Ok. Jag hade en tanke om att skriva något varje dag.
Redan första kvällen la jag den tanken på hyllan.
Jag var helt slut.
Men glad. Ingen ångest. Ingen panik.
Henry verkar gilla mig. ok. ok.

Dagarna flyter ihop som mosad banan och kranvatten. Tiden står still men dagarna går oerhört fort utan att lämna några minnen kvar av vad vi gjort.
Veckan började med att Henry vaknade vid 6-tiden. Jag betvingade honom och vi sov till efter åtta. Han väcker mig varsamt genom att sittandes i sängen säga "tjaaaa".
Sen insisterar han på att ska spela upp en scen ur Ed Wood (klipp) vilket vi gör. Sen tar dagen och veckan, vid.

Henry är en liten gladlynt men ondskefullt planerande och duperande despot som med en väl avvägd cocktail av leenden och olydnad tvingar mig att tjäna honom, mata honom, vagga honom till sömns och trösta honom när han snubblat över ett munspel eller en nalle.
Och jag drabbas av Stockholmssyndrom och kan inte låta bli att med tårar i ögonen längta efter honom så fort jag får ett par timmars frihet.

Så känns det nu när jag belönar mig med maltwhisky och hårdkokt amerikansk deckare i bokform. En arbetsvecka över. Tack Henry. Och Puss.

2 Comments:

Blogger Valterspappa said...

Bravo Johan, bravo!

5:27 PM  
Anonymous RealExams said...

i love this interesting blog post and your picture is great i love this blog and I cannot thank you enough for the post.Really thank you! Will read on…thanks.

8:49 AM  

Post a Comment

<< Home