Sunday, January 16, 2011

Just Kids

Pappaledig dag 0:
Ok, imorgon börjar min pappa"ledighet". Jag är pappa till Henry. Henry är min son.
Det är konstigt.
Han och jag skall leva i symbios med varandra i 12 veckor. Som tvillingstjärnor. Jag fixar käk, han springer runt med sina stora ögon och säger Däeee! eller Tjaaaa!
M försvinner in i jobbdimma och jobbångest.
När jag tänker på hur det ska bli är M inte alls med i bilden, det känns dock inte ensamt. Men det kanske bara beror på att jag vet att hon finns där. Med all sin trygghet och all sin kärlek.
Om jag på riktigt kan komma till insikt att jag inte är ensam. Då kanske livet ställer sig på sin rätta köl och allt kan börja gro och växa. Jag är inte där än.

Jag och Henry.
Henry och jag.
Jag ska sjunga för honom. Han kan spela munspel och stampa takten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home