Friday, February 01, 2008

Shangri La

Det är värdelöst att blogga på jobbet. Det blir liksom samma inlägg om och om igen. Samma unkna luft, samma utsikt över nordöstra östermalms dödsmaskgråa fasader.
Lyssnade på The Kinks på bussen på vägen hit. Kändes iallafall lite som om jag var med i en Wes Andersson-film.


Till Edith # 3:
Hej Edith. En ung kvinna klev av 56:ans buss vid stadsbiblioteket i morse. Hennes anskite såg precis ut som ditt, hon hade en barnvagn med sig och var iklädd en stor svart täckjacka. När hon klev ner från bussen såg hon mig vädjande i ögonen. Blicken tycktes säga, "dig har jag känt en gång men inte längre, jag minns att jag en gång brydde mig om dig, men det finns ingen plats för dig i mitt liv."

Det var väl inte du?

2 Comments:

Blogger HB said...

inga kommentarer. Är ni helt jävla rökta?!?
Ser ingen av er det fullständigt genaiala i detta inlägg?
En äggmacka & en kopp kaffe till den första som kommenterar detta inlägg.

4:59 AM  
Blogger HB said...

En trosros och ett varmt handslag till den förste!

11:54 PM  

Post a Comment

<< Home