Friday, January 25, 2008

Kring rider vinden, klagande, kall...

Jag är stel idag. Så inihelvete. Vänstra delen av min långa rygg känns som en vansinnigt hårt kolgrillad flintastek.
Du vet , när man grillar den så länge att en blir seg och styv som ett lik.
Det är den där jävla Björnes fel. Lurar med mig till gym där man ska stå och svettas som en lungsjuk kolmilare, slita armarna av sig på djävulsmaskiner med tyngder som drar ner dig i fåfängans avgrundsdjup. Ackompanjerad av BodyWork II -" blyhårda beats för människor med hjärnan i kuken".
Nej jag ska säga som det är, det är inte Björnes fel. Det är jag som inlett fitnessåret 2008; nu är det slut på nackont och kutig rygg. Nu ska jag löpa som en senig masaj tvärs över staden och dansa som en welterviktare över kulturens gråsvarta polokragar.

1 Comments:

Blogger Valterspappa said...

Stel som en ravebiff på en engångsgrill utanför docklands, I love.

I natt kommer du att vakna upp då du råkat räta ut armen, sen kommer du inte somna om. Och vips är det måndag igen.

4:02 PM  

Post a Comment

<< Home