Monday, January 21, 2008

Vem heter inte César Vallejo eller nåt annat och har en gång ägt en blå kostym och suttit på ett café i Paris...

Jag hittade ett brev jag författade till Rodrigo, när jag satt inlåst på ett kontor och han "jobbade" på barnens ö, den varma sommaren 2005.

Här kommer ett utdrag, håll till godo:

"Nu är du på kollo alltså, festligt, slitna hus och smutsiga, stinkande, vrålande och spottande barn, med små håliga mjölktänder som biter dig ända in i själen när du försöker sova.
Damer som uppenbarar sig i motljuset och kommer med skamliga, eller härliga, nej inte härliga det är ett jävla fult ord; ärliga!
Ärliga förslag om nattliga aktiviteter i horizontalläge. Med andra ord kolloknulla utav bara helvete.
Det kan du drömma om när du ligger å sussar med dina svullna luftrör och hostar å rosslar i sommarnatten."

3 Comments:

Blogger Myran said...

Det knullas i några kopiösa mängder på dessa kollon.

"Kollo-luder".

12:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag skickade just ett epostmeddelande till de ansvariga där jag berättade att jag inte kunde jobba sommaren 2008.
jag är fett ledsen!
Men glad över att ha lämnat det bakom mig...

12:13 PM  
Blogger HB said...

En era går i graven.

12:18 PM  

Post a Comment

<< Home