Wednesday, January 30, 2008

Måste jag dansa med dig nu?

Det är syrefattigt på kontoret. Jag försöker dra in luft i lungorna, men det händer ingenting. Jag sitter hopsjunken som en munk över tangenterna.
Jag är ensam på plan fem. Nästan i allafall, det susar konstigt från fönstret och nu kopierar någon, någonting, någonstans. Jag äter en banan som en jävla liten apa. JAg sitter på Jonas Wahlströms finger och kråmar mig framför en kamera. Snart finns jag på omslaget till Guinness Rekordbok.
Heter han Wahlström? Skit samma.

Nu ska jag gå in på en tysk webbaserad nätbutik och beställa bjällror.
Jag älskar bjällror. Har man bjällror är det jul närshomhelst. Men inte vilken jul somhelst, nej! Den grönaste, guldigaste, rödaste, disneyaste, underbaraste, Nat King Cole-igaste, kallskurigaste och fjorton samuel adams winter ale i blodet-igaste jävla Phil Spector otroliga technicolor- julen du överhuvudtaget kan tänka dig.

2 Comments:

Blogger Valterspappa said...

Men varför jul igen?

7:51 PM  
Blogger HB said...

Julen är ju alla tiders!

9:42 AM  

Post a Comment

<< Home