Friday, April 11, 2008

One More Saturday Night

Tillbaka på jobbet igen. Sitter i mitt kvalmiga minikontor. Solen bränner het på väggen bakom mig. Jag rafsade ner några rader i mitt anteckningsblock sista natten i Amsterdam:

"Mera öl, mera ripor. Patrick hoppar i sophögar och gör
West Side Story-moves på gatan.
Björn äter pommes och garvar bakom sitt tjocka skägg. Jag hoppar och kutar, kastar ölunderlägg och är underbart, härligt småfull, vinkar till skadat gods och skrattar magskratt som ekar ner längs Amsterdams fönsterklädda boulevarder.
Vi pissar på golv, går på fotboll och
blir helt till oss av att se Kennedys flint på bänken. Går pundar-fort längs gator och över torg, äter glödheta pommes med vit majonäs, dricker oändligt många kalla små aptitretande öl. Drunknar i servitrisers ögon och leenden, garvar åt fåglar med långa ben, garvar åt holländsk tv, trampar i hundskit och köper cdskivor under glada utrop. Kramas och dunkar varandras ryggar broderligt. Sover på soffor och golv med hela världen som lekplats för våra drömmar och med livet rusandes i våra ådror."


Tack och bock.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Vinho, I hope you enjoy. The address is http://vinho-brasil.blogspot.com. A hug.

9:36 AM  

Post a Comment

<< Home