Tuesday, March 25, 2008

Olle

Olle skickade mig en utmaning:

Du är utmanad att välja något eller några ställen i film eller bokvärlden du skulle vilja åka till… Det spelar ingen roll om det är påhittat eller på riktigt.

Tack Olle.
Jag väljer liksom du tre platser:

1.Tom Bombadills hus i Sagan Om Ringen.
Tom hoppar runt som en galen magtjock sago-Beppe Wolgers och allt är bara fallande blomblad, skummande bägare och fullständigt underbart.
2. I baksätet på Steve Mcqueens 1968 Ford Mustang G.T.390 Fastback under den galna biljakten i Bullit. Jag känner att jag skulle behöva den adrenalinkicken just nu.
3. Hawaii 1982- Jag skulle vilja vara Magnum. Korta skjorts, perfekt mustasch, röd ferrari, saltstänkt solsken, vackra damer att rädda, lojala kamrater, one-liners och ända ett stänk av vemod.

1 Comments:

Blogger Myran said...

Du bloggar på tok för lite. Vi saknar dig.

10:23 AM  

Post a Comment

<< Home