Friday, March 21, 2008

Whenever i hear that mellow saxophone...

Undrar vad det som får, framför allt killar, att bli intresserade av konståkning?
- Det är fart och fläkt och hela den biten.

Jag sitter på golvet i biblioteket. Ben Webster omfamnar mig med sin varma drömmande saxofon-ton.
Världen snurrar behagligt, Ardbeg i blodet.Var fan är mitt glas.
Jag måste ha mer, bara lite mer. Något slags vagt snöoväder håller staden i ett järngrepp.
Eller kanske inte ett järngrepp, men något slags grepp. Ett smörkolagrepp.
Jag som hade hängt fram vårjackan....

Nu har jag inte tid med det här längre,
jag ska ta ett steg till in i Ardbegdimman.
Mera Ben Wester, Ardbeg och magsugande kärlek till alla!

1 Comments:

Blogger Valterspappa said...

Med våren försvann alla känslorna. Nu är man bara kall och tom.

11:28 AM  

Post a Comment

<< Home