Saturday, April 05, 2008

Hold me closer tiny dancer.

Björn ligger på hallgolvet och pumpar på.
I blodet rusar åtta Amstel och fyra glas rött.
Gatorna gungar i baktakt och i kanalerna flyter
paisleymönstrat segt slem.

Barer och dåligt lammkött, blickar dolda bakom cigarillrök, ripor, Björn och Packers ögon på
servitrisers stjärtar och böljande, gungande bröst.

Vi har ramlat runt på Amsterdams haschiga gator hela dagen med blodet dunkande
i våra hjältemässiga ådror. Björn spanar på "mycket bra donnor", jag såg dom inte.
Jag såg bara min egen bristande kreativitet. Min egen undanflyende person.
Blicken kraschade mot glasbubblan som omgärdar mig, nej nu är
jag orättvis. Jag såg allt, jag kände allt.

Packer kommer ut från sovrummet i pyjamas med vuxenblöja och bettskena. Vi garvar och retar honom.
Björne har tagit sin bögröv och däckat på luftmadrassen. Kiithan stänger in sig på kammaren med sitt kocks och sin förstautgåva av American Psycho. Jag sitter i wife-beater-linne i soffan och hackar på en sockerbitsvit mac.

Nu ska vi gentlemen och musketörer sova gott.
Hoppas ni där ute sover gott i armarna på någon med intensivt bultande
hjärta och varsamt handlag.

God natt.

4 Comments:

Blogger Valterspappa said...

Aj aj. Alkoholens negativa effekter tog sitt uttryck i den senaste texten.

9:43 PM  
Blogger HB said...

Javisst, men här redigeras inte!

9:51 AM  
Blogger HB said...

Alkoholen har väl för fan inga negativa effekter?!? Det var det dummaste jag någonsin hört.

9:54 AM  
Blogger Valterspappa said...

bara tonen jag antyder i den sista komentaren från dig gör mig bara mr säker.

5:14 PM  

Post a Comment

<< Home