Wednesday, December 10, 2008

Första gången jag såg Janne Ollson var han full och satt i en Chevrolet caprice classic utanför terassen till Grand Hotel

Plötsligt är man pank igen.
Jag ska på bröllop i helgen. Nya skor, ny skjorta som matchar den virkade slipsen mycket väl, nu har jag bara kvitton och damm i min plånbok.

Jag är törstig på Tuborg Guld och stekt inlagd strömming. Det är så mörkt på morgonen att jag inte kan vakna. Malin viskar i mitt öra och drar upp rullgardinen men det spelar ingen roll, det gör ingen skillnad.
Snart är det jul igen och vi tänder våra ljus, snart är det här året slut.
Vi får till skänks en helt ny uppsättning dagar som vi kommer
försöka fylla med mening och värde. Jag skall hålla sorgen borta från min dörr.

Nu är det lunch på gärdet och alla små böjda tjänstemän lämnar sina arbetsrum och tar sig ut på Sandhamnsgatan i jakt på något att fylla deras knarrande magar med.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

God Jul!

9:33 AM  

Post a Comment

<< Home