Sunday, September 28, 2008

Have you seen the old man...

Kollar flygpriser till London. 1675 spänn....
Efter animerat, själfullt samtal i taxin, (vi susade genom söderledstunneln, 15 meter under alla socialfall, pundare och lallare i tajta svarta jeans) konstaterade vi att, fan vad trevligt det vore att dra till London en helg och dricka lite guinnes och promenera längs minnenas dimmhöljda boulevarder.

Nu sitter jag i köket och äter lufttorkat och dricker mexikansk öl. M borstar tänderna och undrar troligtvis vad i helvete jag håller på med. Jag hör Bruce i sjunga i mitt huvud. Vi var hos Mikey på 30-års kalas. Jag svävade vid balkongdörren och bara väntade på att någon ville hänga på ut och röka. Hela veckan hade jag gått och väntat på att få bomma en tagg och stå på balkongen och suga lungorna fulla med James Dean- och Marlon Brando-romantik.
Tack Mikey & Karin för god mat, rött och röka.

Jag är lite trött men det rycker i mina knän, jag vill dansa och sjunga nattens lov.

God natt mina damer och herrar. Låt drömmarna läcka in i era liv och fylla era hjärtan med hopp, jazz och kärlek.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home