Thursday, July 03, 2008

Summers here...

Jag sitter nu på mitt mörka kontor och hör bilarna blåsa förbi på lindarängsvägen. Jag lyssnar på Racing In The Street, inspelad på Capitol Theatre, Passaic New Jersey 1978 och börjar nästa gråta.
Gråta vid tanken på hur underbart, innerligt vackert livet kan vara en varm sommarkväll när man har de man älskar omkring sig och ett par kalla öl innanför t-shirten.
Gråta vid tanken på hur bra Bruce kommer vara på ullevi imorgon, och hur lycklig Mikey kommer vara när han står där på gräsplanen med hjärtat utanpå skjortan och näven i luften. Gråta vid tanken på hur fort tiden går och inför min egen oförmåga att stanna upp och skapa något av allt jag bär inom mig.
Nu ramlar några tårar ur mina sorgsna ögon.

She sits on the porch of her daddy's house
But all her pretty dreams are torn
She stares off alone into the night
With the eyes of one who hates for just being born
For all the shut down strangers and hot rod angels
Rumbling through this promised land
Tonight my baby and me we're gonna ride to the sea
And wash these sins off our hands

Tonight tonight the highway's bright
Out of our way mister you best keep
'Cause summer's here and the time is right
For goin' racin' in the street

0 Comments:

Post a Comment

<< Home