Wednesday, June 25, 2008

The circuits lined and jammed with chromed invaders

Jag är sådär gråtmild och Bruce-påverkad som bara jag kan vara en ljummen junidag som denna. Med 4th Of July, Asbury Park (Sandy) i lurarna sitter jag och snyftar bakom mina pilotglasögon.

Sandy the aurora is risin' behind us
The pier lights our carnival life forever
Love me tonight for I may never see you again


Jag längtar efter att få hänga på asfaltsvarma trottoarer, höra självmordsmaskinerna varva upp vid rödljuset, le blygt åt barfotatjejerna som sitter med fötterna i fontänen och dricker ljummen öl, garva i nystruken skjorta och ett stänk parfym med armarna om axlarna på Little Angel och Spanish Johnny. Med stålkammen i bakfickan och ett knöligt packet Luckies i bröstfickan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home