Thursday, November 15, 2007

Pressing on

Jag vandrar på. Utan minne. Med
en bröstkorg fyllt av tillit och drömmar om kärlek.
Läser i en gammal grå anteckningsbok & lyssnar på soundtracket till "I'm Not There"

2003:

"Folk borde slå sina bingolottonävar i bordet och gå
ut och äta pizza, eller skjuta en tjänsteman
bara för att se hur hans blod färgar snön röd.

Ett sovrum är inget sovrum om man inte
har ett fönster så man
kan ligga och lyssna på regnet.
Hon ligger där i sängen och glöder....

Tack för månskenet
tack för isen som skimrar som silver på taken
och vinden som vaggar mig trött.

När jag ska prata med dig är det som
att du tar mina ord, lägger dom på marken
och trampar på dom...."

Det känns som ett annat liv, jag minns inte
att jag kände de där orden.
Fan när man läser dom lösryckt så här
så ser de ut som "poesi på väg" eller små dumma jävla ordstäv som
brukar stå i almanackor.

Skriv av dom på en liten lapp som du varsamt viker ihop och
kastar i papperskorgen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home