Wednesday, October 24, 2007

Har den där snubben alltid varit blond?

Så länge det flödar rött vin i mitt röda blod kommer jag inte att tystna.
Hur i helvete skulle världen se ut om jag tystnade, jag som har svurit en ed att tala och att tala ärligt?

Fan va gott det vore med pannkanor, stekta med riktigt mycket smör. Sådär att kanterna blir lite krispiga.
Ett glas mjölk till. Och smör. Jag brukar ha strösocker och smör på mina perfekta pannkakor. Det
blir som smörkola.

Köpte ost för 600 spänn idag. Det ska bli gott. Det luktar suspekt i mitt kylskåp.

Vi spelade in igår, för första gången i fryshusets tråkiga lokaler. Men fin studio, bra grejjer som de som vet och kan och vet säger. Vi snodde kaffe och satte igång larm. Det kommer att bli fullständigt briljant. Rod trummade som Ringo!

Knutte med röd smäck snackar på TV. Han är imam. Fin hatt.
Nu ska jag lyssna, på Robert Wyatt.

Det rimmar. Om du intonerar fel.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad ska du med osten till? Kommer jag att vara bjuden?

Mikey

11:51 PM  

Post a Comment

<< Home