Thursday, September 27, 2007

George Bush och Tony Blair

Jag är drabbad av en förkylning. Ingen riktig "näsasom rinner, halsen svullen och känns som bommull när jag sväljer"-förkylning. Nej bara en infektion som liksom drar ner kroppens funktionsförmåga, gör mig matt och sväller upp halsen på ett knappt märkbart, men ändå fullt kännbart, sätt.

Min förkylning är killen som står bredvid och tittar på när de riktiga förkylningarna mobbar någon slags tjockis på skolgården, sparkar undan benen på honom, kastar upp hans skolväska i ett träd och kallar honom för öknamn. Min förkylnig är en vidrig liten ja-sägare, som kanske innerst inne inte gillar mobbarförkylningarna men är för mentalt och själsligt svag för att våga säga ifrån.

Nu ska jag fylla kroppen med röd solhatt och diverse sprakande vitaminer och sedan sova hårt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home