Friday, May 18, 2007

Kapten Haddock, Bianca Castafiore och jag

Var ute och söp med Sailor Karlsson och Edith Piaf i onsdags.
Och då menar jag söp.
SÖP. Jag är som Tintin i sällskap men dom , när ska jag lära mig att jag inte kan supa som dessa två ärrade
stordrickare?
Fumlar med nycklar i låset, ytterdörren slits upp, snabba steg på hallgolvet, fäller upp toalettlocket med en smäll och... gaaaahhhhhhhhhhhööööh

Det är så det blir. Varje gång.
"Det var nog något dåligt i maten på Tennstopet" säger jag till M dagen efter.
Jo jo.

Men trevligt hade vi, vi pratade högt och svamlande om testosteron och östrogen, män, kvinnor, kärlek,namedropping,
undersköna tyska sångerskor och Kenny Loggins.
Vi kramades och tog livsavgörande beslut.
I ett svagt ögblik där jag plötsligt kände mig älskad skrev jag upp adressen till den här bloggen på två lappar och stack dom i näven på mina kamrater.

Jag hoppas
att
de båda
söp
bort
lappen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home