Friday, June 01, 2007

Alkohol

Alkohol är bra för kreativiteten.
Problemet är att jag har så jävla dåligt ölsinne.

Efter en öl dansar jag runt i köket hemma och som en jazzkung beatar jag ur mig underfundiga texter.
Efter två öl ser jag in i ögonen på människor och känner vad de känner och vet allt de vet.
Efter tre öl vet jag att alla är kära i mig.
Efter fyra öl skiter jag i vad alla vet och känner för jag är så kär i mig själv.
Efter fem öl dansar jag på krogen.
Efter sex öl sitter jag i baksätet på en taxi med munnen halvöppen och huvudet rullandes på axlarna.

1 Comments:

Blogger Valters pappa said...

Aha, inte uppdaterad på länge.

ska försöka komma med lite nytt skit.
vi kan röka och dricka nån dag om du vill. innerstadsgårdar kan vara mysiga.

10:49 PM  

Post a Comment

<< Home