Sunday, May 27, 2007

Drömmen är slut

Jag hade en vision om att den här veckan, när M var bortrest, skriva låtar på svenska.
Jag riggade upp all min inspelningsutrustning och trodde, dum och naiv och blåögd som jag är, att inspirationen skulle komma.
Icke sa nicke. Inte ett jävla skit. Jo förvisso en instrumental mexicana-texarcana låt, iallafall ett south of the border tema samt ett pop piano-riff som jag knappt kunde lira men som kan bli något.

Men första veckan på min kärriär som sveriges nya ROCKnROLLpoet dog som en kattunge i en stenfylld säck som sakta sjunker mot botten av ekebysjön.

Fan jävla kukskit. För mycket jobb för lite kärlek.

Borde i ochförsig kunna bli något.....

Var ute å surrade och ölade med Bior ikväll. Fint. Han är en go jävla gubbe och min compadre para alltid, den gode Bior.
M ringde från diskoteket Arizona på restaurantgatan i Rhodos stad och undrade om ett bandnamn. Jag kunde inte svara på hennes fråga men kände att mitt hjärta bultade snabbare när jag hörde hennes röst. Jg förmådde inte att förmelda min längtan över huvud taget. Det blev ett konstigt samtal. Jag ville slita av mig skjortan och vråla -"kom hem nu du är min kvinna och nu ska vi fullborda äktenskapet, min kropp kräver att du stillar den eld som brinner"- Ernst Brunner style lovin'. Det blev inget vrål och ingen söndersliten skjorta. Fan M, kom hem nu, min kropp brinner för dig och bara Du kan släcka elden, kyssa lågorna.....

Äh nu ska jag dra en bir och slagga som en utarbetad gruvarbetare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home