Wednesday, November 15, 2006

Fiesta

Nu är det onsdag igen. Jag som skulle skriva varje dag, vafan hände?

Idag släpps Neil Young & Crazy Horse- "Live at the Fillmore East", det är ju lite av en fest. En festlighet såhär mitt i veckan.
Nu återstår bara att välja ut vilken av stadens slappnackade skivnasare som skall få ett besök av Mig, skivköparnas skivköpare.
Pastellhimmel. Jag vill smyga ut från kontoret och springa till skogs. Fan va seg jag är, det är som om någon hängt på mig en stor tung metallrock. Jag somnar överallt, på bussen, i soffan, på möten, lutandes mot främmande män, framför datorn....Jag behöver sol och rödvin. Snart kommer julen också, jävla helvvetes skit-jul. Nej, nu ska jag inte vara sådär modernt anti-julig. Jag gillar jul, jag gillar mat och nubbe och varma sockor och familjer som skrattar och mår gott framför gröna upplysta träd. Ho ho ho. Ge mig en bok, ett par skivor och låt mig fylla min kropp med sill, nubbe och mustig julöl så är det lungt. Lungt. Vem fan vill ha det lungt?
Jag vill ha det hetsigt och glupskt och nyfiket- kåta spanjorskor, vin som flödar ur amforor och gitarrer som maniskt spelar oss in i den heta natten. vad sägs om det?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home