Wednesday, November 08, 2006

One From The Heart

Klockan är 16.04, solen har gått ner någonstans bakom garnisonen och mörkret sänker sig . Jag ser spöken på vägen till jobbet och det är ligger landminor i fältet utanför mitt fönster.
Är lite lätt bakfull. Drack öl och öl och vin och öl igår med Sailor Karlsson och Brigitte Söderström, det var fint men idag är jag bara tom. Det blåser ljumma vindar i mitt huvud. Lyssnar på Tom Waits och önskar att jag gick på regnblanka gator i San Francisco med en gammal skepparkavaj och en stor mössa nerdragen över öronen på väg till någon varmt omfamnande restaurant, där mina vänner och ett piano väntar på mig. Och en flaska av det blodigaste rödvinet på hela västkusten.

Det kliar i fingrarna, jag måste hem snart och knäpppa på gitarren, det är något i mitt bröst som vill ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home