Monday, November 06, 2006

jobb

Jag är en jävla mästare på att se ut som jag jobbar hårt när jag i själva verket gör allt för att slippa jobba.
Jag skulle vilja pröva att bara glida runt med rynkad panna och en bunt papper i handen en hel dag bara för att se hur mina kollegor reagerar. De skulle säker inte märka något de är för upptagna med att dricka kaffe eller att prata om att dricka kaffe eller prata om att brygga kaffe eller.......ja. K.O.N.T.O.R vilken jävla skitmiljö att jobba i.
Alla surrande datorer och ringande telefoner fula plastmattor som gör mig yr och illamående. Cancerframkallande.

Ja jo men vafan man är ju nöjd ändå och så vidare. Ja ja jo jo.

Blogg. Tidsfördriv. Tankeonani på arbetstid. Ett långfinger rakt upp i ansiktet på chefen. Stickin' it to The Man.

Det här medeltjocka landet vimmlar av kontorsstolsbundna rebeller med skrynkliga skjortor, musarm och för låga löner. Min lön är inte för låg, jag får ju över tjugotusen spänn i månaden för att låtsas arbeta. Eller låtsasarbeta. Jag har ett viktigt jobb, folk är beroende av mig. Den lokala bagaren, alla skivbörsar i stan och min resebyrå. Nu har jag ju ingen resebyrå men det såg jävligt fint ut i skrift. Jag svär mycket märker jag. Det är ett stolt arv från min arbetarklassbakgrund. Så kyss mig i arschlet!

I veckan skall jag och min cape-bärande vapendragare Dr Bossa, dra igång höstens hemliga inspelningsprojekt. Återkommer mer om det senare.

Nu ska jag gå och jävlas med Sailor Karlsson, här i rummet bredvid.

Adios.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home